S chutí do 2. pololetí
S chutí do 2. pololetí
V druhém pololetí se po krátkých prázdninách pustíme s dětmi opět s chutí do učení. Máme toho ve druhé třídě jěště hodně před sebou.
Aby děti školní práce bavila, tak do výuky zařazuji i netradiční a pro děti zajímavé formy učení a tím je motivuji k dalšímu poznávání. Vyhýbám se pouze výkladovým metodám učení.
Do výuky zapojuji moderní komunikační metody, a to práci s počítačem, vyhledávání informací, hry a metody názorného vyučování.
Pro žáky se snažím vytvářet ovzduší důvěry ke škole i k učiteli. Doufáme, že se mi daří uplatňovat princip "škola je pro žáky" namísto "žáci pro školu."
Snažím se vést vyučování tak, aby sloužilo především samotným dětem, které si vytvoří kladný vztah k dalšímu vzdělávání, bez stresu, negativních prožitků a pocitů. Snažím se vytvářet ovzduší důvěry, partnerství, kde se děti nebojí uplatnit své názory a postřehy. Přihlížím k individuálním možnostem a schopnostem jednotlivých žáků, zajímám se o jejich osudy. Snažíme se vytvářet pozitivní atmosféru ve třídě.
V jednotlivých hodinách, jak je to jen možné, se snažím dávat přednost herním aktivitám, činnostnímu učení, opravdovým prožitkům a praktickým dovednostem. Snažím se učit děti myslet v souvislostech, vidět problematiku z více hledisek, rovin, naučit je rozlišovat informace potřebné a nepotřebné. Naučit je umění "výběru" podstatných informací, které budou užitečné pro běžný život.
Dana Haklová